(nasz URL Slacka to tknf.slack.com)
Wersja przeglądarkowa Slacka nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych.
Aby móc korzystać ze Slacka na urządzeniach mobilnych, trzeba zainstalować aplikację Slacka, dostępną w Google Play, Apple App Store oraz Microsoft Store.
Ustawienia powiadomień można zmienić pod adresem https://tknf.slack.com/account/notifications .
Można wybrać czy chce się otrzymywać powiadomienia o wszystkich wiadomościach
czy tylko w wypadku mentions (np.
@archiet
) (lub nawet Hightlight Words.,
czyli wybranych słów określających daną osobę) lub osobistych Direct Messages.
Na tej samej stronie ustawień można też włączyć powiadomienia mailowe o mentions oraz direct messages, które są wysyłane tylko w wypadku dłuższej niedostępności.
Aby dołączyć do kanału, należy kliknąć:
#ogloszenia
— kanał ogólny, ogłoszenia
#zadN
— kanał dla osób zajmujących się zadaniem N
#[gila|ivlo]kl[1-3]X
— kanał, na którym można się zkomunikować z iloczynem
zbiorowym TKNF i odpowiedniej klasy GiLA lub Czwórki
#[gila|ivlo]
— j.w., tylko że dla iloczynu TKNF i ogółu uczniów z danej szkoły
#[nazwa sekcji]na
— kanał dla członków i sympatyków danej sekcji
#random
— ogólny kanał do poruszania mało istotnych lub niezwiązanych z Kołem spraw,
wedle uznania można bez obaw go wyciszyć albo z poziomu ustawień kanału albo komendą /mute #random
#wewnit
i #www
— kanały ds. wewnętrznej infrastruktury informatycznej
oraz zewnętrznej strony internetowej
@[czyjś nick]
powoduje wysłanie powiadomienia do kogoś w sposób
przewidziany dla mentions w jego ustawieniach (jak już zostało wspomniane)
@here
powiadamia tylko aktywnych członków na danym kanale@channel
powiadamia wszystkich na danym kanale@everyone
powiadamia wszystkich w całym TKNFW razie potrzeby szybkiego przesłania pliku, można zamiast przesyłania do Dropboxa czy Google Drive przesłać plik przez Slacka klikając ikonę "+" w polu wpisywania wiadomości.
Należy jednak pamiętać, że po przekroczeniu limitu następujących po nim wiadomości (10 tysięcy, we wszystkich kanałach, również prywatnych wiadomości) lub plików (5 GB na cały team, lub 10 GB na osobę do ok. 10 lutego) plik wygaśnie.
Reactions dają możliwość oznaczania wiadomości w sposób przejrzysty za pomocą dowolnej emotikony.
Działają one prawdopodobnie w sposób podobny do Reactions w produkcie Messenger firmy Facebook.
Można je dodawać za pomocą ikony
pokazującej
się po najechaniu myszą na wiadomość lub klikając na reactions już istniejące.
Jako duży team otrzymaliśmy możliwość włączenia na 60 dni począwszy od najpóźniej 19 grudnia planu Standard.
To daje nam dostęp do następujących funkcjonalności
Moglibyśmy włączyć obowiązek autentykacji dwuetapowej 😉
W planie Free 2FA jest również dostępna.
Można dzięki nim lepiej zarządzać uprawnieniami, dzielić ludzi na grupy, prawdopodobnie ma to też następstwa w zakresie odśmiecania ich paska bocznego.
Dzięki tej funkcjonalności będziemy mogli tworzyć konta gości na kilka lub jeden kanał, przy czym będą one istnieć tylko do ok. 10 lutego
Ta funkcjonalność daje zintegrowane z kanałem Slacka rozmowy głosowe.
W firmie w której pracuję, na łączu Kujawsko-Pomorskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, spośród Skype'a, Hangouts oraz właśnie rozmów głosowych Slacka najlepiej działa właśnie to ostatnie rozwiązanie, używane i działające lepiej niemal od chwili wprowadzenia.
Zamiast 5GB na cały team.
Wciąż jednak, tylko na 60 dni. Potem prawdopodobnie pliki będą od razu niedostępne, tak jak w przypadku wiadomości ponad limit.